Dacapo og Sanistål forlænger stærkt samarbejde

Siden 2013 har Dacapo leveret rustfrit stål til Sanistål, og det stærke samarbejde fortsætter nu med en ny aftale, der løber frem til udgangen af 2026.

Aftalen betyder, at Dacapo fortsætter med at lagerføre alt det rustfrie stål for Sanistål – det vil sige plader, rør, stangstål og fittings.

”Vi er virkelig stolte af, at vi har forlænget vores aftale med Sanistål, så den nu løber indtil udgangen af 2026. Sanistål er Dacapos største kunde i Danmark, det er en strategisk vigtig kunde for os, og derfor er vi naturligvis meget glade for, at vi kan fortsætte samarbejdet,” siger Torben Olsen, Sales Manager hos Dacapo i Danmark.

Rustfrit stål er en vigtig del af Saniståls forretning, og for deres kunder betyder aftalen, at de kan fortsætte med at få den samme gode service og adgang til det samme brede og dybe sortiment af rustfrit stål. Dertil nyder kunderne også godt af, at Dacapo har en leveringsperformance på hele 99,8%.

”Dacapo performer præcis, som vi gerne vil have det, og nu har vi lavet en forholdsvis lang aftale med dem, fordi vi er sikre på, at de også kan løfte opgaven på den lange bane,” siger Morten Wiinholt, Kategorichef for stål og metaller i Sanistål, og fortsætter:

”Vi er klar over, at vi er en kompleks kunde, som har mange daglige ordrer – det kræver noget af vores leverandør, men Dacapo har den fleksibilitet, der skal til, for at vores samarbejde bare kan køre.”

Gennem årene har Sanistål og Dacapo også opbygget et effektivt digitalt samarbejde med en fuld integreret EDI-løsning, hvor stort set alle processer og transaktioner sker elektronisk. Saniståls medarbejdere kan fx se Dacapos lagerstatus i deres eget it-system, og kunderne kan se det i Saniståls webshop.

”Vi bliver ved med at udvikle vores samarbejde løbende, selvom vi nu har en lang aftale. Vi har især fokus på udvikling af det digitale samarbejde, som det er vigtigt, at både vi og Sanistål får det maksimale ud af også i fremtiden,” siger Torben Olsen.

Selvom begge parter har været enige om, at de som udgangspunkt gerne ville fortsætte samarbejdet, så har der ikke været tale om, at aftalen blot automatisk blev forlænget.

”Vi har haft nogle rigtigt gode forhandlinger, som er forløbet professionelt. Begge parter har haft et mål om at nå til enighed, men derfor har det alligevel været nødvendigt, at vi er kommet hinanden i møde på forskellige punkter,” siger Morten Wiinholt.

For spørgsmål om stål, kontakt Saniståls interne salgsafdeling på tlf. 96 35 69 16 eller på staal.dk@sanistaal.dk

Om Sanistål

Sanistål er den værdiskabende sourcingpartner til industrien og byggeriet. Vi investerer i at forstå vores kunder og i at udvikle vores relation til dem, så vi kan levere innovative og digitale løsninger, der hjælper dem til at øge deres lønsomhed og få succes.

Sanistål  bygger på en stærk virksomhedskultur, hvor vi hver dag ønsker at bevise, at det er den menneskelige faktor, der gør forskellen for samarbejdet og forretningen. Ud over en solid og landsdækkende forretning i Danmark, er Sanistål repræsenteret i Baltikum og Polen og beskæftiger i dag cirka 1.300 medarbejdere.