Biometrisk adgangskort med indbygget fingeraftryksscanner styrker datasikkerheden

Nyt banebrydende adgangskort, der kun kan aktiveres med det rette fingeraftryk, gør det let for offentlige og private virksomheder at styrke sikkerheden og beskytte fortrolige data. Ahlsell lancerer nu det biometriske adgangskort, som er udviklet i samarbejde med svenske FUSE Identities AB.

Mange virksomheder, kommuner og offentlige myndigheder oplever i disse år et stigende behov for at styrke sikkerheden og sikre, at fortrolige oplysninger ikke havner i de forkerte hænder. Det er baggrunden for, at sikringsekspert Kasper Løth Kure-Olsen fra Ahlsell sammen med FUSE Identities AB har udviklet det nye adgangskort.

Virker kun med det rette fingeraftryk

Hjælp til at overholde nye EU-krav

EU har for nylig vedtaget et nyt sikkerhedsdirektiv (NIS2), der stiller markant skrappere krav til blandt andet IT-sikkerheden i en lang række private og offentlige virksomheder. De nye regler bliver implementeret i dansk lovgivning i 2024.

”Vi er i Ahlsell tilfredse med, at vi med lanceringen af det biometriske FUSE-adgangskort kan gøre det nemmere for virksomhederne at leve op til de nye skærpede EU-regler,” siger Kasper Løth Kure-Olsen.

FUSE-kortet benytter sig af kortteknologien Desfire EV2, som blandt andet sikrer, at kortet ikke kan kopieres. Adgangskortet overholder de strenge GDPR-sikkerhedsstandarder og databeskyttelsesregler og sikrer omhyggelig beskyttelse af både persondata og de biometriske oplysninger.

Øger sikkerheden øjeblikkeligt

Det biometriske adgangskort kan, uden de store omkostninger, fremtidssikre adgangskontrollen i både private og offentlige virksomheder.

”FUSE-kortet kan bruges sammen med de fleste eksisterende kortlæsere og låsesystemer herunder det førende adgangskontrolsystem SALTO, som Ahlsell forhandler i Danmark. Det er ikke nødvendigt at udskifte kortlæsere eller installere nye låse, og derfor er FUSE-kortet en let måde til øjeblikkeligt at øge sikkerheden markant,” siger Kasper Løth Kure-Olsen.

Ahlsell vil præsentere det nye FUSE-adgangskort med fingeraftryksscanner på Danish Security Fair i Fredericia den 30.-31. august.

Kontaktperson:

Kasper Løth Kure-Olsen, salgschef i Sikring i Ahlsell: 25 30 71 37.

Læs mere om vores biometriske adgangskort

Dato: 28. august 2023

Andre artikler