Ahlsell introducerer geoposition og sikrer præcisionslevering på byggepladser

Ahlsell har i samarbejde med Danske Fragtmænd udviklet en unik ny leveringsløsning, som ved hjælp af GPS-koordinater sikrer præcis levering til kunderne. Dermed bliver det nemmere fx ved natlevering på byggepladser at stille varerne helt nøjagtig, hvor kunden har brug for dem.

”I Ahlsell ønsker vi at tilbyde branchens bedste leveringskvalitet, og det er vigtigt for vores kunder, at de altid modtager deres varer på rette tid og sted. Derfor styrker vi nu præcisionen af vores levering ved hjælp af geoposition, der er en særlig løsning, som fortæller chaufføren den præcise GPS-lokation for leveringen, som vi har aftalt med kunden,” siger Morten Laumann, der er distributionschef i Ahlsell.

Den ny leveringsløsning er udviklet sammen med Danske Fragtmænd, der varetager al dags- og natdistribution til Ahlsells kunder. I forvejen oplever Ahlsells kunder en meget høj leveringskvalitet.

”Vi laver i Ahlsell hvert døgn flere tusinde leveringer af varer til kunder i hele Danmark. Selvom det kun er i få promille af leveringerne, hvor der er fejl, så er det rigtig træls for de kunder, som oplever, at de ikke får leveret varerne korrekt. Jeg forventer helt klart, at vi med geoposition vil kunne præstere endnu bedre leveringskvalitet i fremtiden,” siger Morten Laumann.

Præcis levering på byggepladsen

Formand på byggeplads er begejstret

En fordel for alle Ahlsells kunder

Morten Laumann fortæller, at geoposition også gør leveringen nemmere, når kunden er en stor industrivirksomhed med en firmaadresse, der strækker sig over et stort område, hvor det kan være svært for chaufføren at finde den rette portindgang til varemodtagelse.

Det samme gælder mindre VVS-firmaer, som gerne vil have deres varer leveret på et specifikt sted på bagsiden af en bygning på firmaadressen.

”Vi vil fremover anvende geoposition i forbindelse med stort set alle vores leveringer, så vi kan gøre vores vareleveringer endnu mere effektive og tilfredsstillende for vores kunder,” siger distributionschef Morten Laumann.

Tag fat i din kontaktperson ved Ahlsell og hør mere om geoposition.

Dato: 20. september 2023
Emne: Services